Tacopaj

 

Ingredienser:                                                                               1 paj/ 4 port
Pajskal:
3 dl vetemjöl
0,75 tsk salt
150 g margarin
2 msk kallt vatten

Fyllning:
400 gram köttfärs
1 påse tacokryddor

2 ägg
2 ½ dl mjölk
½  tsk salt
1 krm peppar

1 tomat
2 dl riven ost

 

Pajskal:
Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda mjölet, saltet och margarinet till en grynig massa. Tillsätt vattnet och arbeta samman degen.
Låt degen stå kallt en stund. Tryck därefter ut pajdegen i en smord pajform. Förgrädda mitt i ugnen i ca: 10 min.

Fyllning:
Stek köttfärsen, tillsätt tacokryddan. Lägg köttfärsen i pajskalet.
Vispa äggen och mjölken lite lätt. Tillsätt salt och peppar. Häll detta över köttfärsen. Finhacka tomaten och strö den över. Till sist kan du strö över osten. Grädda mitt i ugnen tills äggstanningen tar ihop. Ca: 10-15 min.


Tips: - Pajen är god som den är, men kan med fördel serveras med tacodipp och grönsaker.
         - Ostmängden man tillsätter är en smaksak. Vill man ha mer eller mindre ost är det inget problem.
         - Vill du ha mer styrka i pajen är det bara att tillsätta chilifrukter eller Jalapeños.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0